דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל אחד רוצה להמציא פטנטים 

מאת    [ 12/11/2008 ]

מילים במאמר: 311   [ נצפה 3574 פעמים ]

פטנטים מעניקים לבעליהם זכויות בלעדיות על המצאות שונות. פטנטים מוענקים על ידי המדינה רק לממציאים שעונים על קריטריונים מסויימים, כלומר מציגים פטנטים שהם יעילים, ניתנים ליישום ושיש בהם חדשנות. פטנטים מוענקים על ידי המדינה כהסכם דו צדדי. פטנטים אינם מקנים לממציאיהם זכות בלעדית לשימוש בהם, אלא בעיקר מונעים מאנשים אחרים לשכפל אותם, למכור אותם, או לרשום פטנטים דומים. פטנטים מוענקים ע"י המדינה על מנת להגן על הממציאים, מתוך הסכמה שאם הפטנטים יוכיחו את עצמם כיעילים, הממציאים יגלו אותם לציבור שירוויח מכך.

לכן, לפני שנכנסים לתהליך של רישום פטנט, חשוב לבדוק שאף אחד לא חשב על אותו פטנט קודם. לפני שמגישים הצעות פטנטים למשרד פטנטים ממשלתי (רשם פטנטים) חשוב לבדוק אם כל הקריטריונים תקפים לגביהם. הגשה של פטנט לא תקין עולה בזמן ובכסף. הצעות פטנט צריכות להיות מגובות על ידי מידע טכני רב כך שיהיה ניתן לשפוט אם אכן הן ראויות שיירשמו עליהן פטנט. בדיקת פטנט (שלא קיים פטנט זהה, ושאותו פטנט הוא אכן ישים וחדשני) היא שלב הכרחי לפני הגשתו לרשם פטנטים, שכן פטנט אינו מוענק כלאחר יד. בישראל, כבמרבית מדינות העולם, פטנטים תקפים לעשרים שנה, אך ישראל נבדלת בכך שהיא מהמדינות הבודדות בהן כל השלבים הראשוניים להגשת פטנט מתבצעים בסודיות. פטנט שהתקבל מתפרסם ביומן הפטנטים.

המונח פטנטים חל גם על סוגים מסוימים של קניין רוחני, אך ההגדרה המדויקת של פטנטים משתנה ממדינה למדינה ומדינות רבות אוסרות על רישום פטנטים בתחומים "בעיתיים" כמו מודלים עסקיים. פטנטים הופיעו כעיקרון כבר ביוון בתקופת פסיפס ורנסנס בשנת 500 לפנה"ס, אך עד היום קיימים עוד מתנגדים לשיטה. במקרים מסוימים, פטנטים עשויים לעכב התקדמות או חידוש של ממציא אחר, שלא הספיק לרשום את אותם פטנטים על שמו. כלומר, ממציא אחד מחזיק בזכויות פטנטים על המצאה, וממציא אחר שהמציא גרסה משופרת ועדיפה של ההמצאה לא רשאי לעבוד עליה, כיוון שהיא מוגנת ע"י פטנט. עם זאת, פטנטים מוענקים ע"י הממשלה ולכן הם מקומיים - לדוגמה, ממציא צרפתי וממציא ישראלי יכולים לעבוד על המצאות זהות שרשמו כפטנטים בארצם.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב